خوش آمدید

جستجو

تبلیغات





مخاطب‌شناسی و به‌روز شدن از ضرورت‌های فراموش‌شده صنایع دستی است

    در گفتگو با مهر عنوان شد؛

    مخاطب‌شناسی و به‌روز شدن از ضرورت‌های فراموش‌شده صنایع دستی است

    و به‌روز شدن از ضرورت‌های فراموش‌شده صنایع دستی است" src="http://media.mehrnews.com/d/2015/09/11/3/1828807.jpg?ts=1465445058251" alt="نیما ذاکری سعید" align="left" />
    شناسهٔ خبر: 3592723 - شنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۹
    یک هنرمند فعال در زمینه چرم معتقد است: صنایع‌دستی برای فروش بیشتر باید به‌روز شوند همچنین لازم است در نمایشگاه‌های صنایع دستی بازاریاب‌هایی حضور داشته باشند که راه‌های فروش بیشتر را بشناسند.

    نیما ذاکری سعید در گفتگو با خبرنگار مهر به ضرورت کاربردی شدن صنایع‌دستی اشاره و بیان کرد: مخاطبان امروز، آن بخش از صنایع‌دستی را می‌پسندند که جنبه کاربردی داشته باشد و هنرمندان چاره‌ای ندارند جز این‌که از تولید محصولاتی که تنها جنبه تزئینی دارد و در زندگی روزمره به کار نمی‌آید پرهیز کنند.

    این هنرمند فعال در زمینه چرم، به‌روز شدن را یکی دیگر از ضرورت‌های صنایع دستی دانست و افزود: مخاطبان امروز، طرح‌های جدید را می‌پسندند و هنرمندان باید به روز شوند و سلیقه و پسند مخاطب خود را بشناسند و براساس آن رفتار کنند و گرنه هر روز از تعداد مشتریانشان کم می‌شود و نمی‌توانند درآمد خوبی داشته باشند و گواه این ادعا هم نمایشگاه‌های صنایع دستی هستند. به این معنی که از چرم و گلیم و گبه و ظروف سفالی و هر آنچه جنبه کاربردی داشته باشد، استقبال بیشتر و بهتری به عمل می‌آید.

    ذاکری سعید در پاسخ به این‌که میزان فروش صنایع دستی در نمایشگاه نوروزی چگونه بوده است، گفت: من در نمایشگاه ساری و یاسوج شرکت کردم. خوشبختانه خود و دوستان شرکت‌کننده در این دو نمایشگاه از میزان فروش راضی بودیم. اما ضعفی که در نمایشگاه نوروزی امسال، به چشم می‌خورد عدم نظارت کارشناسان و حضور آنها در نمایشگاه بود. به این معنی که هیچ نظارتی بر ارائه محصولات غیرصنایع دستی و غیرایرانی وجود نداشت با این‌که معاونت صنایع دستی، وعده داده بود که بر نمایشگاه‌های صنایع دستی نظارت می‌کنند.

    او وجود صنایع‌دستی چینی را یکی از مهم‌ترین مشکلات هنرمندان برشمرد و افزود: صنایع دستی هر کدام از شهرهای ما نشان‌دهنده شرایط اقلیمی، فرهنگی و جغرافیایی ماست که بسیاری گردشگران داخلی و خارجی را مجذوب خود کرده و علاوه‌بر این به اشتغال‌زایی و کسب درآمد در هر منطقه کمک می‌کند. اما متاسفانه چندسالی است که نه تنها در نمایشگاه‌های صنایع دستی که در اصلی‌ترین بازارهای صنایع دستی کشور چون میدان نقش جهان نیز اجناس خارجی به‌ویژه چینی با کیفیت بسیار پایین به‌عنوان صنایع دستی به فروش می‌رسد.

    ذاکری سعید با اشاره به این‌که برگزاری نمایشگاه‌های گوناگون، راهی برای حمایت از هنرمندان صنایع دستی است، بیان کرد: در شرایطی که تولیدکنندگان، وضعیت خوبی ندارند و محصولاتشان ماه‌ها در انبار باقی می‌ماند و فروخته نمی‌شود، نمایشگاه‌های فصلی و موقت و نوروزی می‌تواند درمانی موضعی برای تولیدکنندگان باشد و برای مدتی محدود، فضایی را در اختیار آنان قرار دهد تا به ارائه محصولات خود بپردازند. اما باید به درمانی جدی اندیشید.

    این هنرمند فعال در زمینه چرم، نمایشگاه‌های صنایع دستی را راهی برای حذف واسطه‌ها دانست و افزود: نمایشگاه‌ها و بازارچه‌های صنایع دستی موجب می‌شوند تا هنرمندان به عرضه مستفیم کارهای خود بپردازند و مستقیم با مخاطب خود ارتباط برقرار کنند. به این‌ترتیب، حضور واسطه‌ها نیز کمرنگ می‌شود و به حداقل می‌رسد اما آنچه ضروری به نظر می‌رسد این‌که هنرمندان صنایع دستی، نیازمند تبلیغ و بازاریابی هستند. اگر محصولات خوب و باکیفیت تولید شود اما به فروش نرسد، چه فایده‌ای دارد؟ به همین‌خاطر لازم است در نمایشگاه‌های مهم صنایع دستی، بازاریاب‌هایی حضور داشته باشند تا مخاطب و نیاز و سلیقه او را بشناسند و به فروش بیشتر محصولات ما کمک کنند.


    این مطلب تا کنون 10 بار بازدید شده است.
    منبع
    برچسب ها : صنایع ,دستی ,نمایشگاه‌های ,هنرمندان ,داشته ,این‌که ,صنایع دستی ,نمایشگاه‌های صنایع ,داشته باشند ,هنرمند فعال ,صنایع دستی، ,جنبه کاربردی داشته ,حضور داشته باشند ,
    مخاطب‌شناسی و به‌روز شدن از ضرورت‌های فراموش‌شده صنایع دستی است

تبلیغات


    محل نمایش تبلیغات شما

پربازدیدترین مطالب

آمار

تبلیغات

محل نمایش تبلیغات شما

تبلیغات

محل نمایش تبلیغات شما

آخرین کلمات جستجو شده